Beiträge von Rene

Bitte beteiligt euch am Thema mögliche zukünftige Aussichten für E-Scooter in Österreich seit der 41. KFG Novelle vom 21.04.2023 => Diskussions-Thread

    Hallo und Glückwunsch zu deinem neuen Scooter!


    1.)

    P01: BACKLIGHT BRIGHTNESS

    Level 1 is the Darkest and Level 3 is the Brightest (Factory Default is 3)

    P02: MILEAGE

    From this setting you can choose whether to tacking distance by KM or Miles (Default is KM)

    : VOLTAGE LEVEL

    This will directly effect the overall performance of your scooter and should be set to your specific scooter's battery voltage. For example: VSETT 10+ 60V 28Ah should be set to 60V.

    Note: the battery gauge are not always accurate, use the voltmeter to more accuracy gauge how much battery life is left during your ride.

    P04: DORMANCY TIME

    Numbers on this setting determine the scooter's dormancy time. 0 means no dormancy. (Default is 5)

    P05: RESERVE

    Skip this setting number

    P06: WHEEL DIAMETER

    This will effect your overall speedometer accuracy. This unit is measured in inches and the accuracy is to 0.1 inches. For the VSETT 10+ the default is 10.

    Note: Set to 9.8 or less to achieve more accurate readings.

    P07: SPEED MEASUREMENT

    This will also effect you overall speedometer accuracy. (Factory Default is 28)

    Note: This should be set to 30, factory default is incorrect

    P08: RATE LIMITING

    The range is 1-100km/h. (Default is 100)

    Note: This should always be set to 100. If not set properly, sport mode will not work

    P09: ZERO START SETTING

    This is also known as the "kick start" setting. Meaning you must engage the motors first by pushing off.

    Note: Set on 1 if you'd like to use kick start, keep on 0 if you do not.

    P10: RESERVE

    Skip this setting number

    P11: EABS

    This setting will engage the regenerative braking system. The range is 1-5, 1=weakest and 5=strongest

    Note: Regenerative braking can cause damage to you controller so always set to 0

    P12: ACCELERATION

    This setting controllers how quickly your VSETT will accelerate. 1=slowest and 5=fastest.

    P13: RESERVE

    Skip this setting number

    P14: RESERVE

    Skip this setting number

    P15: CONTROLLER UNDER VOLTAGE

    This setting controls the voltage cutoff for your scooter. This function helps protect the overall electrical system duration of your scooter.

    Note: For the VSETT 10+, the absolute lowest this should be set at is 48V. Ideally, it should be set to 52V. If you're unsure about where your scooter should be set, you can check this on the controller. Off-Voltage will be clearly marked as shown in the picture below.

    Screen_Shot_2022-04-12_at_1.13.56_PM_480x480.png?v=1649794454

    P16: ODOMETER ZERO SETTING

    This setting is for clearing the ODO back to 0. To do this, press and hold + for 5 seconds.

    P17: CRUISE CONTROL

    This setting is to turn cruise control on and off. 0 = no cruise control, 1 = cruise control active

    P18: BIND AND UNBIND NFC CARDS

    This setting is to bind and unbind NFC cards, Smartphones, and Smartwatches.

    To do this, long press the + to begin binding and long press - to unbind. Follow this same process for binding phones and watches.

    Note: If you have mistakenly rendered your stock NFC cards unusable and can't get the LCD to turn on to start your scooter, you can bind cards without the screen being active. The process for doing this is as follows...

    Turn on , hold plus and minus real quick for a second, press the + 17x to get to p18 check your manual and count from the first setting to the NFC setting.

    Then you're there even though you can't see it. Hold ➖ for a second to clear the current keys then ➕ to add keys, tap each key one at a time then power scooter off/on try unlocking

    P19: RESERVE

    Skip this setting number

    P20: COMMUNICATION PROTOCOL

    Do not touch. Default is 4


    2.) Links am Lenker sollte sich ein Bedienelement befinden mit 2 tasten 1x Hupe 1x DDM.

    Mit der Taste DDM kannst du den Motor vorn auf Knopfdruck de und aktivieren.


    LG René

    Eigentlich sollten Ersatzteile von Verkäufer ( Vertriebspartner ) organisiert werden können.

    Alternativ kannst du ja mal nachsehen wer die GO!MATE noch so alles vertreibt.


    Der Controller ist das Steuergerät und sollte mit einem Originalteil Plug and Play zu tauschen sein.

    Im großen und ganzen sind das dann nur ein Paar Stecker.


    Alter raus und neuer rein :=)


    LG René

    Hallo und willkommen im Forum,


    das verwundert mich nun, was ist denn mit dem Händler wo das Fahrzeug gekauft wurde ?


    Also wenn ich richtig bin ist hier ein LCD-S886 Display Verbaut.


    Hier würde die Fehlermeldung bedeuten das ein Controller Fehler vorliegt. Bzw. der Controller defekt ist.

    Ob das nun beim GO!MATE auch der Fall ist weiß ich nicht, denke aber schon.


    Fault Codes
    (Fehlermeldung) Error


    E02 Brakes
    E06 Low battery voltage
    E07 Motor fault
    E08 Shifter fault
    E09 Controller fault
    E10 Communication reception fault
    E11 Communication send fault

    Ich habe dir mal eine Anleitung zum Display angehängt.


    LG René


    LCD-S886-Instructions-1.pdf

    An dem neuen Controller hast du ja nichts gemacht oder ? Und mit dem Original - ,,Kein Unterschied´´ meinst du dass dieser auch den selben Fehler aufweist ?


    Also sollte es am Dashboard bzw. Kommunikationskabel liegen..


    Die Spannung passt ?


    Falls du Teile benötigst schreib mir am besten ne Mail dann schau ich mal.


    LG René

    Ich war bereits auf dem Polizeiposten um mich diesbezüglich genau zu informieren. Auch dort habe ich leider keine Aussagekräftige Antwort erhalten.

    Wichtig ist das die Beleuchtung nicht Blenden, Blitzen oder die Farbe wechseln darf weil das andere Verkehrsteilnehmer ablenkt.


    So war die Auskunft die ich erhalten habe zu diesem Thema.


    LG René

    Hallo Stephan,


    willkommen im Forum! Das klingt alles nicht so toll mit dem Support des Herstellers bzw. Händlers.

    Das ganze scheint ja ein Xiaomi Nachbau zu sein. Hattest du den Scooter schonmal offen ? Was ist dort für ein Controller verbaut ?


    Wie zeichnet sich das Fehlerbild ab ? Alle Funktionen da außer beschleunigen ?


    Leuchtet das Bremslicht ?


    Ist der Fehler während der Fahrt aufgetreten ?


    LG René

    Ich denke es liegt daran das andere Controller verbaut sind, die auf die jeweilige Spannung unterschiedlich reagieren.

    Grundsätzlich empfiehlt es sich die ersten 3 Ladungen relativ den ganzen Akku zu nutzen, sprich auf 1 Strich runter und anschließend ran voll zu laden.

    Wie bereits erwähnt wäre anschließend eine Nutzung zwischen 20 und 80% perfekt aber wer macht das schon.

    Hin und wieder mal runterbuttern sollte auch nicht schaden solange er dann nicht leer gelagert wird.


    Ich bin schon auf dein nächsten Vergleich gespannt ! Ist der VSETT 9+ also für dich und deine Bedürfnisse der bessere Scooter ?

    Wo siehst du die Vorteile vom 8er gegenüber dem 9er ?


    Eventuell kommt heute Abend noch ein Video, ich bin mit dem VSETT 9+ und mein Hausmeister mit dem VSETT 8+ auf den Pfänder gefahren.

    War ne coole Tour! Lass dich überraschen.


    LG René

    Okei, das wäre nur eine Option gewesen wenn er bisher gar nicht gelaufen wäre mit dem Controller. In dem Fall wird der Controller durch sein. Komisch ist das laut deiner Messung die Mosfet passen...

    Hast du den Controller über Mikrofahrzeuge bezogen ? Würde dir in diesem Fall einen Gutschein erstellen für den neuen.


    LG René

ama